مطالب جدید هر روز در اینجا

مقالات و مطالب پزشکی جدید

اخبار و مقالات، آخرین مطالب دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را در اینجا ببینید.


-لبخند.jpg
22 آذر, 1402

اگر کودک شما از درد دندان شکایت می کند هیچگاه مراجعه به دندانپزشک را به تاخیر نیندازید زیرا عدم درمان می تواند عفونتی ایجاد کند که حتی برای سلامتی کودک نیز خطرناک باشد. چنانچه پوسیدگی عمیق نباشد دندانپزشک دندان را ترمیم می کند بعضی قسمتهای پوسیده و خراب دندان را برداشته و با مواد مخصوص جایگزین می کند. اگر پوسیدگی گسترش یافته باید درمان ریشه انجام گیرد. چنانچه به دلیل وسعت زیاد پوسیدگی و از دست رفتن بافت زیادی از دندان نتوان به نحو مناسبی ترمیم را انجام داد باید دندان را روکش فلزی کرد تا از شکستن و از دست رفتن آن جلوگیری شود. دندانهایی که به روشهای گفته شده قابل درمان و نگهداری نباشد از دهان خارج می شوند.

از دست دادن دندانها بخصوص در سنین پایین، باعث اختلال در رویش دندانهای دائمی و کمبود فضای مورد نیاز آنها می شـود. بنابراین دندانپزشک در آن ناحیه وسیله ای به نام فضانگهدار برای کودک می سازد که تا زمان رویش دندان دائمی مورد نظر در دهان کودک قرار می گیرد.


-دندان-شیری.jpg
22 آذر, 1402

همزمان با رویش اولین دندان شیری کودک بایستی مـورد معاینه دندانپزشک قرار گیرد. هدف اصلی دندانپزشکی کودکان، پیشگیری است. معاینه اولیه و مشاوره والدین مهمترین مساله در رسیدن به این هدف است. پس از هـربار تغذیه کودک شیرخوار با یک گاز استریل و مرطوب موجود در داروخانه ها دندانها و بافتهای اطراف آنرا تمیز کنید. هر چند اگر این کار با مسواک نرم و مخصوص کودک انجام بگیرد بهتر است مسواک زدن باید حداقل روزی دوبار صـبح و شب به ویژه قبل از خواب انجام گیرد. مدت زمان لازم برای هر نوبت مسواک زدن ٣-٤ دقیقه است. سطوح بین دندانی، دور از دسترس موهای مسواک بوده و برای تمیز کردن این سطوح باید از نخ دندان استفاده کرد از مسائل حائز اهمیت دیگر تغذیه کودک می باشد.سعی کنید ضمن رعایت غذای اصلی کودک (گوشت، شیر، سبزیجات، غلات و میوه)، از مصرف بیش از حد شیرینی جات، مـواد قندی، نوشابه ها و موادی که به سطوح دنـدان می چسبند مخصوصاً شکلات های رایج پرهیز کنید


denta-fissure-sealants.jpg
22 آذر, 1402

دندانهای آسیا، به خصوص دندانهای آسیای بـزرگ کـودکمان معمولاً شیارهای عمیقی دارند که به دلیل باریک و عمیق بـودن بـا مـسواک تمیز نمی شود و می توانند محل مناسبی جهت تـجمع ذرات غـذایی و میکروبی و نقطه شروع پوسیدگی دندانها باشند. برای پیشگیری از چنین حالتی می توان این شیارهای عمیق را بامواد مخصوص شیار بند پرنمود تا از ورود میکروب های پوسیدگی زا و ذرات غذایی جلوگیری شود.


6.jpg
4 تیر, 1401

بیهوشی دندانپزشکی در کودکان غیر همکار کاربرد دارد و یا حتی میتواند برای کودکان همکاری که پروسه های درمان گسترده یا سخت قرار است برایشان انجام داده شود، اندیکاسیون داشته باشد.


dentistry.jpg
11 دی, 1400

تأثیر کاربرد دو سیستم باندینگ سلف اچ و تک بطری بر استحکام برشی باند فیشور سیلنت به مینای دندانهای شیری و دائمی دکتر سارا توسلی حجتی1- دکتر مجید مهران1 - دکتر طیبه نوری اعتماد2 – دکتر روشنک منتظری هدشی3


2514.jpg
26 مهر, 1400

دندانپزشکی تحت بیهوشی و آرام بخشی (سدیشن)، بسیاری از والدین به خاطر ترس از بیهوشی درمان دندان‌های فرزندشان را مدت‌ها به تعویق می‌اندازند و یا به مطب‌های دندانپزشکان مختلفی مراجعه می‌نمایند تا شاید درمان دندان‌های فرزندشان بدون بیهوشی یا آرام‌بخشی انجام گردد.






سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

شما میتوانید از طریق شماره های زیر برای اطلاع از وضعیت و همچنین رزرو وقت با ما در تماس باشید


تماس اورژانسی

زمان پاسخ گویی 24/7
09120670895



ویزیت خانگی

زمان پاسخ گویی 24/7
22641712 021



آدرس ما در

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید



لطفاً جهت دریافت آدرس مطب، شماره همراه خود را وارد نمائید

کلیه حقوق سایت برای دکتر روشنک منتظری متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان محفوظ است.